יום ראשון, 1 במאי 2016

eLoan - אילון מאי 16

אני רוצה לעדכן בנוגע להשקעה שלי ב eLoan נכון למאי 2016.


בהסתכלות על הנתונים רואים:
  1. התשואה השנתית הצפוייה היא 3.9% שזה לא מאוד מרשים.. אגב הסטטיסיטקה שלהם מדברת על אחוזים גבוהים יותר, נכון להיום מפורסם באתר 5.39%
  2. סה"כ קרן בהלוואות בפיגור 3700 ש"ח. שבאחוזים מתוך 30K בהלוואות זה 10% הלוואות בפיגור שזה הרבה מעבר לסטטיסטיקה שמדברים עליה. מזל רע שלי או בעיה עם סינון הלווים? או בעיה בגביית חובות של eloan?
  3.  מתוך ההלואות בפיגור אין לי אף הלוואה בדירוג E. הדירוג הגבוה ביותר שאמור להצביע על הסיכון הגבוה ביותר ולכן מתגמל בריבית הגבוה ביותר. זאת למרות שאחוז ההללואות בדירוג E בתיק שלי מהווה 22%. שוב האם מדובר במזל רע או בבעיה בשיטת הדירוג של eLoan?
אם זאת ולמרות האמור להעיל. אני לא יוצא כרגע מההשקעה הזו וכספים שחוזרים מהלוואות אני ממשיך ומעביר אותם הלאה להלוואות חדשות מהסיבות הבאות:
  1. אני משקיע רק בהלוואות בדירוג D4 ומעלה, המהוות ריבית של 8.1% לשנה ומעלה. מכיוון שלא ראיתי קורלציה בין הלואוות בריבית גבוה יותר לסיכון גבוה יותר ובנוסף בשביל לקבל תשואה נמוכה אין למה להשקיע בכלל בהשקעה כזו. יש אופציות אחרות בטוחות יותר.
  2. אני יודע שב eLoan עובדים כל הזמן על מנגנונים לשיפור הדירוג והבדיקה של הלווים, ושיפור מנגנוני הגביה.



המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

7 תגובות:

  1. הי עומר
    הצטערתי לשמוע שגם אתה הצטרפת למועדון ההלוואות השבורות. אני נכנסתי עם 10K ופיזור מטורף (הלוואות של גג 200 ש"ח) ועדיין התשואה מדשדשת סביב 2-4%. מאוד נמוך לקטגוריה הזו ולא שווה את הסיכון. כל פעם שאני מדבר אתם הם מצטערים ומבינים שזה מצב בעייתי ומבטיחים שזה יעלה, נחיה ונראה.
    תמשיך לעדכן
    בנדל"ן בחו"ל אתה משקיע?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, דרך קרן הגשמה. בנכס במנהטן.
      כתבתי על כך בבלוג כמה פעמים, אתה מוזמן להסתכל ואם יש לך עוד שאלות לשלוח.

      מחק
  2. המצב שלי דומה, בערך 2100 בפיגור מתוך 20K השקעה. אני מסכים איתך ששיטת הדירוג לא טובה - באמת נראה שאין קורלציה בין הדירוג לבין הסיכוי להכנס לפיגור (הלוואה בדירוג A שנכנסת לפיגור תוך 3 חודש זה תעודת עניות חמורה בעיניי). בנוסף נראה כאילו יכולת הגבייה במקרה של פיגור היא נמוכה.
    תשים לב שאם תוסיף להלוואות בפיגור מס הכנסה ועמלות יכול להיות שאתה נמצא בתשואה שלילית...

    ולמרות כל הצדדים השליליים כרגע התקווה שלי היא שלאורך זמן אפקט הריבית דריבית שמתקבל כתוצאה מהשקעה חוזרת של התשלומים שמתקבלים יוכיח את עצמו בטווח הארוך. (בהנחה שהדבר הזה לא יקרוס בתוך עצמו - שתמיד יהיו מספיק בקשות הלוואה ושרוב מוחלט של הכספים אכן ייגבו)

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן אני כרגע בתשואה שלילית ..
      ואכן כמוך מקווה מאוד שהמצב ישתפר..

      מחק
  3. לאחר ניכוי המס את בעצם מופסד כרגע.
    יש להניח שקצב כניסת הלוואות לפיגור ישאר דומה והצפי לתשואה הוא מוטעה.
    אני במצב דומה למרות הלוואה בפיזור רחב. בפועל זו כנראה לא פלטפורמה טובה לרווחים.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים איתך שכרגע החישוב של ריבית שקיבלתי חזרה פחות מיסים ועמלות נמוך יותר מיתרת החוב בפיגור של ההללואות בפיגור.

      מחק
  4. שלום לכל הכותבים
    אשמח לשמוע מכל אלחה שאומרים ש-3% זה לא משהו, מהו אפיק השקעה שמניב ריבית גבוהה יותר ולכמה זמן אני נועל את הכסף.
    תודה!

    השבמחק