יום שלישי, 29 ביולי 2014

השקעה ב eLoan - או איך להפוך לבנק

eLoan היא פלטפורמה המאפשרת לאנשים לבקש הלואות, ולמשקיעים להעמיד כסף לטובת אותן ההלואות.

הרעיון הוא שמשקיעים יכולים להפוך להיות כמו "בנק" ולהעמיד הלוואה לאנשים, והלווים יקבלו הלוואה בתנאים טובים יותר מאשר בבנק. פרטי ההלואות המבוקשות ע"י אנשים מפורסמות באתר ובתור משקיע אתה יכול להחליט כמה כסף ולמי אתה רוצה לתת, והחברה אחראית על כל השאר.

לפני מספר ימים השקעתי 5000 ש"ח וחלקתי אותם בין 6 הלוואות שונות בעלות תשואות שונות המשקפות רמות סיכון שונות.

הריביות הן צמודות מדד כך שמדובר על ריביות לא רעות בכלל מבחינת משקיע.



קישור לאתר לחץ כאן

החברה משמשת גם כמתווך וגם כגובה החובות, כלומר החברה מבצעת את העברת הכספים בין המשקיעים למלווים,
על העברת הריביות מהלווה חזרה למשקיעים, וגם אחראית על גביית החוב במקרה והוא לא משולם בזמן.

הכספים עצמם יושב בחשבון נאמנות של "BDO זיו האפט" חברת רואי חשבון מהגדולות בארץ, כך שגם אם באופן תאורטי החברה קורסת הכספים עדיין שלכם ועל שמכם.


וכרגיל אל תשקיעו מה שאתם לא יכולים להפסיד. אם תחליטו להשקיע זה החלטה שלכם ובאחריותכם הבלעדית.
אין לי קשר לחברה, לאתר, או כל גורם אחר הקשור להשקעה הזו. כמו בכל השקעה תמיד יש סיכונים.

המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

11 תגובות:

  1. גם אני השקעתי ב-eloan, למען האמת הייתי נוכח במפגש המשקיעים הראשון (סה"כ 8 אנשים) והרעיון נראה לי, השקעתי עד כה 10,000 ש"ח ואני מחלק אותם לסכומים קטנים של 100-200 ש"ח לכל הלוואה. היום יש להם גם מנגנון השקעה אוטומטי כך שהכסף שחוזר (קרן + ריבית) נצבר ומושקע מחדש באופן די מהיר - זה ממש שדרוג רציני ועובד טוב.
    מבחינת ההחזרים אני קצת מבואס, יש לי כבר 4 הלוואות בפיגור, הן כרגע ברמות שונות של טיפול (התראות, הוצאה לפועל וכו') אבל זה המבחן הגדול שלהם מבחינתי. ידעתי שזה יכול לקרות אבל נראה איך הם יתמודדו עם זה ואיזה אחוז מההלוואות יצליחו להחזיר...

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן לא נשמע מבטיח, מעניין אם זה רק מזל רע או מצביע על אחוז הסטטיסטיקה של הלוואות כושלות.. אשמח אם תציין את מספר ההלואות שהשקעת בהם כדי שנדע כמה בפיגור באחוזים.

      אשמח גם שתעדכן מה נסגר בסוף כמה הכסף חזרה וכמה לא.

      עומר

      מחק
    2. אני מצרף את התשובה של אוהד מנהל הלקוחות ב eloan לדברים:
      "
      עם הגדלת מספר ההלוואות, מספר הלווים שלא עומדים בהחזרים עומד כרגע על 6 הלוואת שמצויות במצב של פיגור (מתוך 262 פעילות), ראה לוח הלוואת פעילות. אף על פי כן אין זה מצב דרמטי למעשה רק היום נודע לי כי 3/6 הגיעו להסדר והעבירו את הכספים, 2 מתוכם מצויים בהליכים משפטים והאחד נוסף נמצא לפני הגשת מסמכים להוצל"פ. משום שמדובר בעסקאות ללא חובת דיווח אנו פועלים מהר מאוד ומגיעים עם הלווים לדין ודברים מהר מאוד (עם רובם הגדול תוך ימים ספורים). חשוב להדגיש כי לא מדובר בחדלות פירעון אלא בפיגור וכי אנו מאוד קפדניים, כלומר מכל סיבה שההחזר לא נכנס במועד אנו מיד מידעים את המלווה, וכי עד שאנו מגיעים להסדר עם הלווה החוב ממשיך לצבור ריבית, כאשר מחולק ההחזר אנו מקפידים לעשות זאת ביחס למדד ולריבית האמורים לאותו יום. חשוב להדגיש שדברים כאלו קורים ויקרו לכן פיזור הקרן על פני הלוואת רבות יוצרת רשת הגנה לכל דבר ועניין מפני פגיעה בקרן (ואף בריבית, במידה וברשותך 100-200 הלוואת פעילות ו-3 לווים לא עומדים בהחזרים הריבית תפגע בפחות מ1.5%). אנחנו במקביל מפעילים את ערוצי הגביה ודואגים לעשות בכלים הלא מעטים העומדים לרשותנו כל שביכולתנו על מנת להשיב למלווים את כספם.
      "

      מחק
  2. גם אני השקעתי ב eloan.
    אני אתם פחות או יותר מההתחלה (כשנה)
    עד היום השקעתי ב 81 הלוואות ואף אחת מהן לא בפיגור.
    האמת, מבאס לשמוע.
    עד לרגע זה לא ידעתי שיש להם הלוואות בפיגור.

    השבמחק
  3. השקעתי ב-73 הלוואות, 3 כבר נסגרו, מבין ה-4 שהיו בפיגור לאחת כבר נמצא פתרון ככה שכרגע אני עומד על 3 בסיכון. אבל חשוב לציין שלא רק מספר הלוואות בפיגור חשוב אלא גם הסכום והמועד. בשתי הלוואות הפיגור התחיל מיד בתשלום השני ובאחרת בתשלום החמישי ככה שזה די מוקדם.
    אוהד - אני מבין שמדובר בפיגור ולא בחדלון פירעון ומעריך את תשובה, מכיר את הסיכונים ומוכן לשאת בהם בשביל שיהיה דבר כזה בארץ. כמובן שאשמח לשמוע שהכל מסתדר.

    השבמחק
  4. עדכון:
    הלוואה אחת הסתדרה אבל שלוש אחרות עדיין בפיגור. בשיחה עם eloan הם היו קשובים ושירותיים, חזרו אלי מהר והסבירו את תהליך הטיפול בחובות באריכות וסבלנות. נחיה ונראה, אמשיך לעדכן
    אגב, עלו לאחרונה עוד שתי פלטפורמות להלוואת מהסוג הזה: tarya ן-blender אשמח לשמוע עליהן ממי שכבר ניסה
    כמו כן מישהו מכיר דרך להשקיע בחברות P2P באנגליה? יש שם הרבה חברות טובות עם הסטוריה טובה אבל לרובן צריך להיות תושב קבע, אם מישהו מכיר דרך לעקוף את זה שיודיע
    חיים טובים

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ינון, תודה רבה על העדכון!
      אני לא יצא לי לנסות את שתי החברות הנוספות שציינת אבל אשמח לשמוע ממשהו שכן.

      מחק
  5. היי, אני גם מתעניין בלהשקיע את כספי בeloan אשמח לדעת איזו שיטה הכי מומלצת לפיזור הסיכון? כמו כן, מה היא התשואה הממוצעת שאפשר להשיג?
    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לפיזור כמה שיותר גדול אתה יכול להשתמש במערכת Auto Invest של הפלטפורמה שמאפשרת לך להגדיר כמה כסף להשקיע באופן אוטומטי בכל הלוואה.

      אתה יכול להגדיר להשקיע 100 שקל בכל סוג של השקעה וככה תקבל פיזור גדול עם תשואה ממוצעת.

      מבחינת תעושה זה תלוי באיזה הלוואות אתה משקיע בעלות סיכון נמוך או גבוה.
      הממוצע שלי כרגע עומד על 5.9 פלוס מדד.

      עומר

      מחק
  6. תודה לכל הכותבים. אם אפשר, אבקש לזרוק קצת מספרים- כמה תכלס מצליחים לקבל?
    בעדינות נאמר שכיום הריביות כ"כ עלובות שאפילו 1% עדיף על פק"מ

    השבמחק
  7. היי, אני מתעניין מאוד בסוג הזה של הלוואות חברתיות. מישהו יכול להגיד לי מה ההבדל בין eloan לבלנדר ואולי עוד חברות בשוק?
    יוסי

    השבמחק