יום שלישי, 21 ביוני 2016

פוליסת חיסכון – מגדל קשת

פוליסת חיסכון היא כלי השקעה דומה להשקעה בקרן נאמנות, אך היא בעלת מספר יתרונות שלא קיימים בקרנות נאמנות.

יתרונות מיסוי:
  1. היתרון הגדול בפוליסות חיסכון הוא יתרון מיסויי. חברות הביטוח מנקות מס במקור, כלומר, הן לא גובות מס מהמשקיע עבור כל פעולה אלה רק כאשר הוא מבקש למשוך את הכסף. על ידי כך, ישנה ריבית דריבית על הסכום המלא (על הברוטו) והמס הוא רק בסיום התקופה. לעומת זאת, כאשר משקיעים באופן עצמאי עבור כל מכירה של נייר ערך ברווח, על הרווח משלמים מס רווחי הון ואז אם משקיעים שוב, משקיעים רק את הנטו. כך למעשה, הריבית דריבית היא על הנטו.
  2. כדי להמחיש את המובא מעלה, אביא את הדוגמא הבאה: קניתי מנייה X ב- 10000 ₪ ומכרתי ב- 10500 כלומר, עשיתי 5% רווח. כעת על ה- 500 ₪  הללו אני משלם 25% מס כלומר, 125 ₪ דהיינו תשואה של 3.75%. לפיכך, יש לי כעת 10375 ₪ שאני יכול להמשיך ולהשקיע הלאה. בניגוד לכך, פוליסת החיסכון יכולה להשקיע את כל ה- 10500 ולעשות מהם אחוזים נוספים. זה אומנם לא נראה הרבה אבל בריבית דריבית זה הבדל עצום.
  3. יתרון מיסוי נוסף הוא, שבשינוי מסלול לא משלמים מס, מה שמעיד על יתרון גדול בהשוואה לקרנות נאמנות. למשל, אם אנחנו מושקעים בקרן מנייתית, ואנחנו רוצים לעבור לקרן אג"ח, במכירה של הקרן המנייתית נשלם מס רווחי הון. לעומת זאת, ניתן לעבור מסלול בפוליסת החיסכון ללא כל תשלום מס.
  4. בדומה לקרן נאמנות, כאשר אכן נרצה לקבל את הכסף חזרה, נשלם מס של 25% על הרווח ללא תלות במרכיבי ההשקעה של הפוליסה. בשונה מהשקעה עצמאית שבה אם השקעתי בניירות שיקליים, המס הוא רק 15%.



יתרון נזילות:
ההשקעה נזילה לגמרי, כלומר, בכל שלב ניתן לבקש למשוך את הכסף. זאת בשונה מפיקדונות שאם רוצים לקבל ריבית סבירה צריך לסגור אותם לתקופה, ואז הם אינם נזילים.

יתרון השקעה ריאלית:
בחלק מהפוליסות הללו יש אחוז מסוים (תלוי במסלול) שמושקע בהשקעות ריאליות, משמע בנכסים לא סחירים בבורסה כדוגמת נכסים להשכרה. מדובר ביתרון גדול, מכיוון שזוהי השקעה שלא מושפעת מהתנודתיות בבורסה. זהו יתרון על קרנות הנאמנות שמחויבות להשקיע בנכסים סחירים בלבד.

יתרון נגישות:
ניתן לבצע השקעה חודשית בעזרת כרטיס אשראי ישירות באתר של מגדל.
לעומת קרן נאמנות שצריך להתקשר ליועץ השקעות בבנק או שיהיה לך אישור לסחור באופן עצמאי ולקנות כל חודש באותו הסכום באופן ידני, כאן ניתן פשוט להשקיע בהוראת קבע דרך כרטיס האשראי.

עמלות:
העמלה היחידה היא מהצבירה בלבד ונעה בין 0.9%-1.25%, המהווים את דמי הניהול של הפוליסה. גובה העמלה תלוי בגובה סכום ההשקעה.

עוד כמה נתונים:
מינימום הפקדה להפקדה חודשית מתחדשת (הפקדות שוטפות) – 200 ₪
מינימום הפקדה בהפקדה חד פעמית – 10000 ₪.
כאשר באים להשקיע, חשוב להשוות גם את התשואה לאורך שנים וגם את סטיית התקן (או מדד שארפ) בין המסלולים השונים.
הפוליסה קיימת כבר 6 שנים.

מחשבון חיסכון ותשואות מגדל:
באתר של מגדל יש מחשבון חסכון שמאפשר לשערך כמה כסף אקבל בסוף התקופה לפי פרמטרים של גובה ההשקעה ותקופת ההשקעה. המחשבון מאפשר לחשב כמה כסף אצטרך להשקיע בכל חודש כדי להגיע לסכום יעד רצוי לאחר תקופה מוגדרת.


בנוסף יש באתר של מגדל מחשבון תשואות שמאפשר להזין תקופה בהיסטוריה ולראות את ביצועי הפוליסה בתקופה הנתונה.

המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

תגובה 1:

  1. הכל כנראה עניין של סמנטיקה. אני חושב שבמידה ואתה משלם דמי ניהול של כ 1% מההון שהם צברו בשנה, ואם עשו 4 אחוז תשואה אז הרווחת רק 3% נטו, זה בדיוק כמו מס רווחי ההון דהינו 25% מהרווח נחתכו, רק מעל 4-5 אחוז אתה מתחיל להרוויח יחסית על ה"מס" שהם גובים ממך... קחו זאת בחשבון

    השבמחק