יום שבת, 22 באוקטובר 2016

קרן הגשמה - מנהטן 2 - סיום ההשקעה

טוב אני שמח מאוד שבשעה טובה ומוצלחת ההשקעה שלי דרך קרן הגשמה בהשקעה שנקראת "מנהטן 2" הסתיימה ומבחינתי גם בהצלחה.

אני יתחיל מהסוף וממה שהכי מעניין, התשואה לשנה לאחר החלק של קרן הגשמה אך לפני מיסים ושכר טירחה של חברת רואי החשבון, עומד על כ 7.6%. אני מרוצה. נכון שבמצגת ההשקעה דיברו על תשואה גבוה בהרבה - 21.7% לשנה וקדימות ברווחים שך 12% לשנה.. אז נכון זה הרבה פחות ממה שהובטח, עם זאת, בכל השקעה יש סיכון, ואני שמח שלמרות שהיו עיקובים בתוכנית הביצוע של היזם ולמרות שלא אושרו התוכניות המקוריות לשיפוץ עשיתי רווח, ואפילו רווח מכובר לדעתי. ההשקעה היתה אמורה להסתיים בחודש אפריל 2016 לאחר 28 חודשים, אז הייתה גם דחיה בסיום ההשקעה. אבל בגלל שהגשמה הבינו שתהייה בעיה להשקעה להסתיים בזמן הם עבדו למצוא חלופות ולהבנתי הם מכרו את חלקה של קרן הגשמה בהשקעה לפני סיום תוכניות השיפוץ על מנת לעמוד בזמנים.


אני רוצה לציין לטובה את השקיפות לאורך כל ההשקעה, כל רבעון קיבלתי דוח עידכון על מצב ההשקעה. בנוסף תמיד היתה אפשרות להתקשר ולדבר עם האחראי ההשקעה בקרן הגשמה ואפילו לבוא לשבת לדבר איתו להבין מה מצב ההשקעה. יתרון נוסף גדול מבחינתי הוא שהגשמה מטפלת בענייני המיסים בארה"ב מה שחוסך הרבה טרחנות.

דוגמאות לדוח רבעוני


שני עמודים נבחרים ממצגת ההשקעה המקורית








המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

4 תגובות:

  1. שמח לשמוע שהכל עבר בשלום. הרווח שלך הוא 4236 דולר. באחוזים אמרת שהרווחת 7.6 אחוז. 4236 זה לא 7.6 אחוז מ30 אלף דולר. מה פספספתי?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא חישוב שלי, הכל מופיע בתמונה הראשונה בפוסט..
      אבל אם נעבור יחד, 36,442 כלומר רווח של 6422.
      6422 חלקי 30K כדי לקבל את האחוז רווח סה"כ יוצא 21.4% לכל התקופה!
      נחלק ב 34 חודשים שזה תקופת ההשקעה כדי לדעת כמה רווח לחודש יוצא 0.629
      נכפיל את זה ב 12 כדי לקבל כמה אחוז זה יוצא לשנה 7.548.

      מחק
    2. רווח של 7.548% בשנה על השקעה של 30K מייצג סכום סופי של 36,868 ולא 36,422.

      אם אתה רוצה לחשב תשואה שנתית אז תשתמש בפונקציית XIRR של אקסל/גוגל שיטס.

      חישוב פשוט ב-XIRR מייצג תשואה שנתית של 7.306% בלבד.

      מחק
  2. התשואה הזו לא שווה את הסיכון, של להוציא את הכסף החוצה ולהיות חשוף גם לשינוי מטבע. שמחה בשבילך שלפחות קיבלת את הכסף חזרה מהם. אני מושקעת בשני פרוייקטים בלונדון - רולטה רוסית.
    אולי אפתח בלוג איך איבדתי את המליון הראשון עם הגשמה

    השבמחק