יום שלישי, 3 ביולי 2012

פתיחת חשבון השקעות אצל ברוקר

משקיעים בבורסה דרך הבנק? לא חבל על כל העמלות שאת משלמים לשווא ?

הבהרה אני מדבר על השקעה בבורסה בארץ דרך חברי הבורסה הישראלים (ברוקרים) שהם לא בנק כדוגמת: אקסלנס, כלל, מגדל ..
לרשימה מלאה של חברי הבורסה לחצו כאן

אז למה עדיף לפתוח חשבון אצל ברוקר פרטי (חבר בורסה):

  • ברוב הבנקים עמלת הקנייה מכירה היא מינימום מ 0.1 כאשר אצל רוב הברוקרים המקסימום הוא 0.1.
  • כמעט אצל כל הברוקרים אין מינימום לעמלות קניה ומכירה שלא כמו אצל הבנקים שאצל רובם יש.
  • אצל חלק מהבנקים יש עמלות נוספות, אצל רוב הברוקרים עמלת קניה ומכירה היא העמלה היחידה (בנוסף לדמי הניהול החודשיים הקבועים אך מדובר על כמה עשרות שקלים בודדים).
בקיצור כלכלית זה יוצא הרבה יותר משתלם.
למסמך שהוגש לוועדת הכלכלה של הכנסת שמשווא את העמלות של הבנקים לעומת הברוקרים האחרים לחצו כאן  .

לאנשים שחוששים להעביר את הכסף לברוקרים שאינם בנקים מחשש שברוקר שכזה יש סיכוי יותר גדול שהוא יקרוס ואז איתו יקרוס הכסף אז כך:

  1. הכסף שמושקע בנירות הערך (למשל קניתם מניות של חברה כל שהיא) לא יושב אצל הברוקר אלה רשום במסלקת הבורסה על שמכם ולכן זה בכלל לא משנה אם הבורקר יקרוס.
  2. כאשר אתם פותחים חשבון אצל ברוקר שכזה אתם מעבירים את הכסף לחשבון באחד הבנקים הגדולים (למשל לאומי או פועלים) לחשבון על שם אותו הברוקר ולכן שוב זה לא משנה אם הבורקר קורס מכיוון שהכסף יושב בכלל בבנק.
כמה דברים נוספים:

  1. אצל כל הברוקרים יש סכום מינימום לפתיחת חשבון שהוא בסביבות ה 20 אלף שקל לעומת הבנקים שאין סכום מינימום עם זאת בהשקעה של סכומים נמוכים מכך כל הרווחים ואף יותר מכך יאכלו ע"י עמלות המינימום של הבנקים.
  2. אצל חלק מהברוקרים יש אפשרות לקבל ריבית על כסף שיושב בחשבון שהוא לא מושקע, אצל רוב הבנקים לא ניתן לקבל ריבית על כסף שסתם יושב בחשבון (למיטב ידיעתי רק בבנק אגוד וגם שם זה מוגבל לסכום המשכורת).



אתנחתא קצרה לבדיחה:
אתם יודעים למה לברוקר קוראים ברוקר?
because he is broker than you

המידע המובא באתר הינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

2 תגובות:

  1. Shalom Omer.Can You please express Your opinion on (RCS) traded at NYSE? It looks just as attractive as keren-kela or ,isnt it?..

    השבמחק
    תשובות
    1. Hi,
      I must say i am not familiar with that company.
      Please send me their web site URL to admin@my1million.biz.

      thanks,
      Omer.

      מחק